Dhaene Consulting

Freelance headhunter

Doel

Julie’s oude website was een onepager, niet ideaal voor SEO. Het doel van de nieuwe website was om meer kwalitatieve leads aan te trekken en haar diensten duidelijker weer te geven met efficiënte copywriting.

Aanpak

Samen met Studio Monty ging ik aan de slag om de nieuwe website van Julie vorm te geven. We gingen langs bij Julie voor een deep dive in haar business: wie is zij, welke diensten biedt ze aan, waarom doet ze wat ze doet, welke doelgroep spreekt ze aan, wat wil ze bereiken met de nieuwe website, …? Na een efficiënte (hoe kan het ook anders?) briefing, dook ik achter mijn laptop voor een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Op basis daarvan, en rekening houdende met Julie’s doelen, stelde ik haar de ideale webstructuur voor. Na goedkeuring begon ik aan de copy zelf, in het Engels, gezien Julie zich richt op een internationale markt, maar altijd met haar Gentse roots diep ingeworteld. 2 feedbackrondes en wat gebrainstorm over hoe we nu juist ‘Gentse’ het best vertalen naar het Engels later was de copy helemaal naar haar zin.

Copy

Julie omschrijft zichzelf als een efficiënte en enthousiaste ondernemer met een tikje humor. Dus dat liet ik ook uitstralen in de webcopy. De webteksten zelf zijn to-the-point, zonder blabla en met een grappige insteek hier en daar.

Wat Julie ervan vond

“Ik leerde Sam kennen naar aanleiding van een recente samenwerking met Studio Monty, die ik inschakelde voor een totale vernieuwing van mijn website.

Bij het intakegesprek was ook copywriter Sam aanwezig. Het contact verliep onmiddellijk heel gemoedelijk.

Na een korte intro vertelde ik mijn (ondernemers)verhaal dat Sam fantastisch samenvatte in de teksten die ze schreef. Ze capteerde alles heel goed en vertaalde in mijn tone of voice.

Mijn verhaal is zo herkenbaar, zo ‘helemaal ik’! 😊

Heel blij met deze fijne samenwerking en uiteraard ook mijn nieuwe website.”

Jouw website ook eens aanpakken?

Volgende
Volgende

buro.532