Atrium Glaskunst

Restauratie & creatie van glasramen

Doel

Atrium Glaskunst is actief in 2 markten: de restauratie van glasramen in monumenten via aanbestedingen en de creatie van nieuwe glasramen op de particuliere markt. Vooral voor die tweede markt zochten ze naar meer bereik, meer bekendheid bij het grote publiek en meer opdrachten. Daar komt SEO in the picture. Met een update van de webteksten hoopten ze meer nieuwe projecten binnen te halen én hun nieuwe workshops te promoten.

Aanpak

Om me goed te kunnen inleven in de wereld van de glaskunst, ging ik langs in het atelier van Atrium Glaskunst, waar ik met mijn eigen ogen hun werk kon bewonderen. Ik werd omringd door een kunstige creativiteit, die soms in groot contrast staat met mijn analytische aanpak. Maar samen vormen ze een mooie aanvulling. Ik dook dus weer achter mijn laptop en voerde zoals gewoonlijk een diepgaand zoekwoordonderzoek uit. Ik selecteerde vervolgens de belangrijkste keywords voor Atrium Glaskunst om de particuliere markt te veroveren. De webstructuur werd wat uitgebreider voor een aangename bezoekerservaring en duidelijke indeling van de verschillende diensten. Over de huidige tone of voice waren ze bij Atrium Glaskust al tevreden, dus die behield ik. Maar dan met beter gestructureerde teksten en de juiste keywords.

Resultaten

Meteen na de implementatie van de nieuwe SEO-teksten, kreeg de website van Atrium Glaskunst een enorme boost. Na 2 maanden zagen we de volgende resultaten:

  • 2x zoveel websitebezoekers dan in de maanden ervoor

  • van 1 naar 50 zoektermen in de top 10 resultaten in Google

  • van 0% naar 38% zichtbaarheid in Google

Screenshot resultaten Atrium Glaskunst in Google Analytics

Jouw website ook eens aanpakken?

Vorige
Vorige

Remote Madeira